19.03.2018

MLM REALITY SHOW: jaký multilevlák pro pre-launch fázi?

Námět pro tento blog mi dala zcela mimoděk moje žena, když nedávno pravila: „To je zvláštní, tolik jsem toho už o MLM přečetla a vyslechla, ale o tom, jak je to doopravdy s přípravou a začátky zcela nového multilevelu, ani slovo! A přitom je to tak nesmírně náročná, strhující, až napínavá reality show!“

     Má pravdu. O tom, co všechno reálně obnáší zrod nového multilevelu, se ví velmi málo i mezi samotnými multilevláky. Především proto, že skoro všichni vstupují do už dávno zajetých systémů hotových MLM společností.

     Pojďme si tedy takový zrod zcela nového multilevelu trochu přiblížit. Co je vlastně na úplném počátku MLM?

Co je první: produkt nebo idea?

     Pomineme-li známou pravdu, že „na počátku každého MLM je myšlenka“, může to být obojí. Někdo může mít konkrétní produkt a přemýšlet, jak s ním na trh. Pokud se rozhodne ho prodávat přes MLM, musí si, jestliže nepoužije sítě už zavedené MLM společnosti, tu síť postavit v rámci vhodné obchodní společnosti, kterou k tomuto účelu většinou sám vytvoří. Než spustí vlastní prodej, tak ho v každém případě čeká velké množství práce. I když postavit nový multilevel je v zásadě „rutina“, protože jde o obchod s předem danými pravidly, vždy platí, že i při plnění „předem daného“ není o překvapení a problémy nouze.

     Z mého pohledu je zajímavější druhá možnost: když za vznikem nového multilevelu stojí idea, vize, myšlenka. Tedy, když se MLM začne stavět pro novou obchodní příležitost. Může to být i tehdy, kdy produkt ještě není, ale je samozřejmě v plánech.

Sen šíleného lídra?

     Jakkoliv ono „nemít produkt a chtít stavět MLM“ bude možná někomu znít šíleně, mluvím teď vlastně o (častém a většinou tajném) snu nejednoho vrcholného lídra MLM. Budeme-li hodně upřímní, tento sen by se také mohl jmenovat: „chci mít svůj vlastní multilevel, aby mi ho nikdo nemohl zkazit.“ Samozřejmě, a zvláště pak v tomto případě, pokud chce svůj sen proměnit v realitu, čeká dotyčného lídra rovněž nelehká cesta a skutečně veliké množství práce.

Jaký multilevlák na začátek? Lídr-vizionář!

     Není multilevlák, jako multilevlák. Některý se narodil pro vůdcovskou roli lídra, jiný je nejlepší jako učitel nových síťařů, další je geniální prodejce… A MLM společnost vždy potřebuje pro každou fázi svého vývoje určitý typ multilevláka, který je v tu danou chvíli nejdůležitější pro její další posun vpřed.

     Na úplný začátek je nejpotřebnější multilevlák, který je lídr-vizionář. Jen ten má schopnost vidět v novém MLM projektu „tu velkou příležitost“, jíž bezmezně věří a je o ní přesvědčen, že ji lze proměnit ve skutečně funkční skvělý byznys, který bude přínosem pro všechny zúčastněné. Je také schopen o tom přesvědčit další lidi a je schopen se na ni plně soustředit. Jeho totiž přímo rajcuje fakt, že je na úplném začátku, že si bude sám mnohé řídit a „tvarovat,“ a také, že si může vybírat zcela svobodně spolupracovníky.

Nadšení prodejci – fáze další

     Aby bylo jasno, mluvím nyní stále o MLM v pre-launch fázi. A až v dalším období, tedy v launch fázi, kam se začínající multilevel zákonitě posune, bude zase nejvíce třeba nadšených multilevláků prodejců a síťařů. Takových, kteří budou zamilováni do produktu a práce v MLM systému. To budou multilevláci, kteří do systému vstupují hlavně kvůli produktu, protože se jim líbí a chtějí ho prodávat.

Pre-launch multilevláků jako šafránu

     Poznat „tu příležitost“, mít čich na to, z čeho se stane dobrý obchod a pomoct ho vybudovat, umí v MLM světě obecně velmi málo lidí: v naší zemi bychom takových multilevláků našli stěží deset. Jsou to lidé, kteří nejen „vidí skvělý obchod tam, kde zatím není“, ale jsou také schopni a ochotni projít celým počátečním procesem, kdy se pro něj staví nový multilevel. Nedělá jim problém snášet počáteční obtíže, ani obrovské pracovní nasazení. Jsou ochotni jít do nejistoty: vždyť i když své příležitosti opravdu věří, dobře vědí, že úplná jistota vytouženého velkého úspěchu předem neexistuje. Proto je koneckonců jen správné a spravedlivé, že tito lidé, tedy špičkoví lídři, kteří nový MLM postaví, mají největší odměny. Jsou zaplaceni nejen za své schopnosti a znalosti v oboru, ale i za důvěru v projekt, kterou neztrácejí ani v těžkých chvílích, za riziko, že jdou „do neznáma“, za velké pracovní nasazení, za „tah na bránu“ a trpělivost, za invenci a nápady.

     Takže, lídr - vizionář sehraje na úplném začátku nového MLM nezastupitelnou roli, protože má kromě jmenovaných schopností ještě i dar „tu velkou příležitost“ začít prodávat už ve chvíli, kdy společnost samotný produkt ještě neprodává. A také má schopnost sehnat správné lidi, kteří „do toho“ jdou s ním…

Tým stavitelů před týmem lídra

     Ovšem budoucí úspěšnost nového MLM projektu nestojí samozřejmě jen na lídrovi - vizionáři! Toho dokonce zpočátku jeho kolegové „z druhého týmu“ s mírnou nadsázkou „drží na uzdě“ a do terénu „ho vypouštějí“ vždy až ve chvíli, když mu vytvoří k jeho práci ty správné podmínky.

     V současnosti totiž stavba nového moderního MLM vyžaduje, aby měl už od samého prvopočátku, tedy od zrodu myšlenky – nápadu v zásadě dva týmy: obchodní tým lídra-vizionáře a technický tým stavitelů MLM. Přičemž tým stavitelů musí být od začátku pracovně přinejmenším o několik kroků před týmem lídra, protože lídrům a dalším multilevlákům vlastně zajišťuje zázemí pro jejich práci.

      A kdo tvoří tým stavitelů? Vlastně všichni, kdo nejsou obchodníci - multilevláci. V dnešní digitální době je třeba mít pro chod úspěšného, poctivého multilevelu v týmu nejen ekonomy a právníky, ale také vývojáře softvéru, designéry, marketéry a další profesionály, kteří projekt seriózně připraví do nejmenších podrobností, aby mohl opravdu dobře fungovat.

     Jak by měly oba týmy v praxi spolupracovat, aby se nový multilevel zdárně vyvíjel, si řekneme v příštím blogu.

Ilustrační foto: freeangestock.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    

 

 

 



Kontaktujte mě