23.05.2018

MLM REALITY SHOW: čas berušek a suger baby

     Víte, komu se říká v MLM berušky a komu suger baby? Ano, spolu s lídry tvoří tři hlavní kategorie multilevláků! A protože o lídrech tady už byla řeč několikrát, přišel čas zmínit roli berušek a suger baby. Tihle multilevláci totiž plní obchodní MLM sítě nejvíc právě zpočátku a v době pre-launch fáze…

(Ne)užiteční suger baby obrat neudělají, ale…

     Takzvaní suger baby patří tedy mezi tři základní kategorie multilevláků. Představují krátkou vlnu, která přichází prakticky do každého nového multilevelu a je proto dobré o nich vědět a počítat s nimi. Jsou to ti, kteří do MLM přijdou proto, že zavětří: ha, tady se chystá něco nového, tak rychle, abych o něco nepřišel (nepřišla)... A nahrnou se do sítě. Ovšem jejich aktivita je obvykle velmi nízká, nebo dokonce skoro žádná. Třeba i přivedou jednoho či dva další lidi, ale nic pořádného jim neřeknou, spíš je instruují ve smyslu: hele, zaregistruj se rychle, budeš brzy bohatej… Je jasné, že s tímto přístupem mají pak v síti také většinou největší „úmrtnost,“ tedy že z ní brzy odpadnou.

     I když suger baby nejsou pro obchodní síť zásadním přínosem, přesto určitou historickou úlohu v novém MLM splní: přeci jen někoho dalšího přivedou! A tito nově příchozí už nemusí být a také nejsou vždy stejní jako oni. Naopak, často se z nich stávají právě ony lejdyback, tedy berušky, které už představují pro MLM síť významnou hodnotu.

Berušky jsou pracanti

     Berušky jsou už opravdoví pracanti! Projekt se jim líbí, nadchnou se pro něj, jsou šťastní, že mají „něco nového“ a do práce se pouští s velkou vervou. Nicméně pro lídra to nejsou ještě zdaleka pořádní pracovní partneři, ale spíš „slibní studenti“. Tedy lidé, které musí teprve „MLM řemeslo“ naučit, a to zpravidla od začátku. Berušky totiž z hlediska výkonu jsou na tom tak, že „mají jen to své nadšení“, které představuje sice velmi důležitý a žádoucí motor, ale samo o sobě naprosto nestačí. Drtivá většina těchto nově příchozích síťařů totiž dělat multilevel vlastně neumí. Takže lídr je musí postupně a dopodrobna seznámit s tím, jak jejich projekt a byznys fungují, na co se mají soustředit na začátku a na co později, a tak dále… Zkrátka, o berušky je třeba se neustále starat, učit je a motivovat, aby jim chuť do práce vydržela. Když totiž ke svému nadšení přidají dovednosti šikovného obchodníka, budou mít velkou šanci, že se z nich stanou opravdu dobří a úspěšní networkeři. A kdo ví, z některých nejnadanějších a nejpracovitějších budou možná časem i noví lídři.

Klíč k úspěchu? Dobře umět binár!

     Lídr tedy berušky musí naučit nejen vlastní práci síťaře, ale také strategii binárního systému: když si koupíš balíček, dáš si ho na levou stranu, pak uděláš toto a toto…. V našem projektu MY TREES například právě na toto klademe opravdu velký důraz! Protože když se tuto pracovní strategii, pracovat efektivně s binárním systémem, naši síťaři správně naučí, budou dříve úspěšní. Začnou skutečně vydělávat tak brzo, jak to bude jen možné a tím pádem budou spokojenější. Jedno z hlavních tajemství úspěchu v multilevelu totiž tkví v tom, že je třeba si svou síť v systému celého projektu postavit tak, aby mohla reálně vydělávat. Softvér samozřejmě „řazení do bináru“ umí, ale zvláště zpočátku je nejlepší, když si vyváženost levé a pravé strany každý síťař řídí sám.

     Berušky jsou většinou lidé, kteří dobře vědí, co je multilevel, to jim nemusí nikdo vysvětlovat. Také zpravidla z nějakého MLM už zkušenost mají. Ale protože málokde se svým lidem v síti věnují natolik, aby je binární systém naučili pořádně, téměř nikdo z nich neumí své pozice v bináru on-line ovládat natolik, aby mu optimálně a co nejvíc je to zrovna možné, vydělávaly.

     O tom, co binární systém vlastně pro MLM znamená, proč je tak důležité, aby ho lídři nejen dokonale ovládali, ale také aby měli schopnost ho naučit své lidi, a jaké důsledky bude s vysokou pravděpodobností mít to, když se binár tzv. zanedbá, si povíme příště.

Ilustrační foto: freeangestock.com



Kontaktujte mě