02.10.2018

MLM REALITY SHOW: jednoduchost jako překážka?

      Na první pohled to vypadá až neuvěřitelně. Zkušení síťaři s mnohaletou praxí v MLM dostanou do rukou jednoduchý produkt, který se objektivně dá prodat za 10 minut, a oni s tím mají najednou problém! Paradox? Možná! Ale spíš jsou v zajetí obchodních stereotypů a vše si zbytečně sami komplikují, jelikož hledají složitost tam, kde žádná není.

     Rozhodl jsem se tento problém zde pořádně probrat, protože není okrajový, jak se může na první pohled zdát, ale naopak podstatný a v našem projektu právě aktuální. Navíc jsem z něho trochu překvapený, jelikož se s ním ve své dlouhé praxi setkávám u tak kvalitních, úspěšných a zkušených síťařů vlastně poprvé. Oč jde?

     V MY TREES máme produkt skutečně jednoduchý, silný a nosný (nové stromy). Má naprosto jasný, společensky prospěšný přesah a tím, že současně obsahuje i složku osobního profitu, je velmi originální a atraktivní. Přitom ho někteří mí kolegové neumí „jednoduše uchopit a jednoduše prodat“, protože byli zvyklí pracovat s produkty relativně složitými. Až doposud prodávali kosmetiku, vitamíny nebo třeba finanční produkty, a tak se museli naučit prodávat užitek svého produktu. Hodně o něm mluvit, dlouze vysvětlovat, co nejpřesvědčivěji argumentovat, vytvořit kolem produktu příběh…. Zkrátka, dalo to fušku přesvědčit někoho, aby koupil.

V jednoduchosti je síla, nikoli problém!

     A zde najednou tohle velké úsilí odpadá, protože produkt MY TREES svou samozřejmou jednoduchostí - Zasaď strom a pošli to dál! - jaksi mluví sám za sebe. Což je právě to nové a nezvyklé! Pro dotyčné síťaře je to však nejen nezvyklé, ale až „nestravitelné“, že nemusí vydávat tolik energie na to, aby někoho pro produkt získali. Jsou zkrátka nesví z toho, „že by  to najednou mohlo být všechno tak rychle hotové…“. A vlastně ani pořádně neví, jak nyní „na to“. Vždyť až dosud dělali ty a ty věci, postupovali tak a tak složitě, a tento produkt tuto složitost nevyžaduje!

     V těchto případech je třeba si ze všeho nejdřív pořádně uvědomit odlišnost toho, co teď prodávám. Produkt MY TREES je opravdu v zásadě velmi jednoduchý, pochopitelný a dobře uchopitelný jak ze strany prodávajícího, tak i kupujícího. Navíc je většině lidí sympatický, takže nevyžaduje žádné složité „tanečky.“ Skutečně se při dobré obchodní strategii dá prodat během 10 minut, s minimálním úsilím, bez dlouhého a složitého přesvědčování.

Na začátek stačí krátké video

     Nejlepší na tom je, že v MY TREES stačí začít úvodním dvouminutovým prezentačním videem. Za tuto krátkou chvíli oslovení lidé dostanou o projektu v kostce všechny nejpodstatnější informace. Pak, když je zaujmou a začnou se o projekt víc zajímat, už stačí dodat podrobnější info o něm a pokud se rozhodnou na projektu podílet, už může následovat vlastně jen navazující návod co udělat dál. A ten rovněž není nikterak dlouhý a složitý. Obsahuje opět jednoduchou informaci, kde a jak si má nováček, vstupující do projektu, vybrat balíček stromů, který si koupí. A až ve fázi, kdy dotyčný, jehož jsme získali pro účast v projektu, si pro sebe v MY TREES vybere cestu aktivního síťaře (může si ale vybrat i cestu pasivního VIP partnera), začíná pro zodpovědného doporučitele a sponzora pracnější část, a to naučit nováčka (nebo mu aspoň pomoct občasnou radou) jak další šíření MY TREES úspěšně duplikovat…

Praktické první kroky

      Úplný začátek – seznámit někoho s produktem MY TREES - je tedy jednoduchý. Každý přeci máme většinou stále při ruce chytrý telefon, nebo tablet či notebook, takže můžeme člověku, s nímž právě osobně hovoříme, ono zmiňované krátké prezentační video ukázat. Nebo můžeme tuto osobní „seznamovací“ komunikaci nahradit internetovou: e-mailem, nebo nejlépe napřímo Messengerem na Facebooku, kde se dá při četování získat reakce osloveného ihned, a je také možné okamžitě na ni odpovídat, hned nového zájemce instruovat a případně i navigovat k registraci do projektu, pokud se pro ni rozhodne.

     Na samém začátku tedy stačí poslat video a k němu krátký komentář ve smyslu „prosím tě, koukni se na toto video, děláme právě kampaň k projektu MY TREES, a tak mě moc zajímá tvůj názor…“. Máme zkušenost, že až 90 % lidí na video zareaguje pozitivně a mnozí z nich si i sami řeknou o další, podrobnější informace o projektu…

     Jak dál pak mají postupovat ti, kteří se pro projekt MY TREES rozhodli, si řekneme v příštím blogu. Krok po kroku nejprve probereme, co si nováček musí uvědomit a „vykomunikovat sám se sebou“ ještě dřív, než začne v síti pracovat. Dozvíte se ale i to, co má dělat dál, aby uspěl, začal vydělávat a měl ze své práce radost. Že by měl – a proč - stavět svůj tým se stejným zaujetím, s jakým podnikatelé budují své firmy…

ILUSTRAČNÍ FOTO: ARCHÍV

 

 

 



Kontaktujte mě